Børn & Voksne med udfordringer
Børn med udfordringer | BMU
Vejledning
1. Er det første gang du tilmelder dig? Så skal du oprette en profil her
2. Ellers skal du logge ind for at tilmelde dig.
Info

Holdene i denne gruppe er for børn og voksne med udfordringer. Læs de enkelte holdbeskrivelser

Holdet er for børn på 6-12 år (vejledende), som har behov for særlig støtte i svømmeundervisningen

Hvor: Holdet svømmer og leger i 25 m lave og dybe ende og det lille bassin.

Hvornår: Holdet er tirsdag eftermiddag i 45 min (lille bassin 30 min).

Hvem: Holdet er målrettet børn som er psykisk sårbare, motorisk udfordrede, usikre eller vandskrække, særligt sensitive, har ADHD eller andre udfordringer som gør, at de har behov for ekstra støtte i svømmeundervisningen.

Formål: Vi lægger stor vægt på, at det enkelte barn får den støtte som passer til barnets personlige behov. Det er især vigtigt, at barnet føler sig trygt og inkluderet, og derfor bestræber vi os på at skabe et tæt bånd mellem barn og træner. Målet er at udvikle barnets svømmefærdigheder i det tempo, der passer det enkelte barn.

Undervisning: På holdet er undervisningen inkluderende og med fokus på den enkeltes behov og niveau. Børnene vil opleve en række organiserede lege og aktiviteter, som bl.a. styrker deres kropsbevidsthed og koordination, i kombination med tekniske øvelser, som øger deres tryghed i og ved vand samt deres svømmefærdigheder. Vi gør således en indsats for, at det enkelte barn får de bedste forudsætninger for at kunne udvikle deres svømmefærdigheder gennem øvelser som passer til deres personlige niveau og behov.

Startdato
09.01.2024
Slutdato
28.06.2024